A Blog by the Editor of The Middle East Journal

Putting Middle Eastern Events in Cultural and Historical Context

Wednesday, May 19, 2010

Bahrain Bars Al-Jazeera

Bahrain has barred an Al-Jazeera team from entering the country, accusing the channel of a "breach of media norms," apparently in part due to a report on poverty in Bahrain. The report also speaks of a need for a reciprocity agreement between Bahrain and Qatar over media, so in part this may also reflect the traditional rivalry between the two countries.

Al-Jazeera, of course, has managed to offend practically every Arab country (other than its host Qatar) at one time or another.


Anonymous said...

Aljazeera is a tool of Qatar's foreign policy. Describing the Qataris as the 'hosts' of Aljazeera, rather than the owners, is a bit misleading. Are you doing that on purpose? Does it have something to do with Qatar's funding of your employer?

Michael Collins Dunn said...

Nope. Last time I looked, they weren't contributing. I was just being overly polite. Perhaps for no good reason. (Sometimes one is writing in a hurry and it really isn't some huge deliberate deception.) Of course Al-Jazeera is owned by members of the Royal Family.